NASA, Koronavirüs Nedeniyle James Webb Uzay Teleskobu Üzerinde Çalışmayı Duraklatıyor

Birçok NASA merkezi , COVID-19’un yayılmasına karşı koymak için zorunlu uzaktan çalışmaya geçtiği için NASA yönetimi, değerli bilim misyonlarının gecikebileceğini ve kurumun çalışanlarını güvende tutmak için bunu yapmaya hazır olduğunu kabul etti.

NASA yetkilileri, 20 Mart Cuma günü yaptığı açıklamada, etkilenen görevler arasında, çalışmaların halen devam ettiği James Webb Uzay Teleskobu olduğunu söyledi.

NASA’nın Bilim Misyonu Müdür Yardımcılığı görevini yürüten Thomas Zurbuchen farklı türdeki faaliyetlerin uzaktan çalışmaya uygun olmayacak şekilde olduğunu ve farklı etkileneceğini belirtti. “Görevlerin başarılı sayılmak için yerine getirmesi gereken gereksinimleri geliştirmek gibi bazı çalışmalar uzaktan yapılması kolaydır ancak bir uzay aracı inşa etmek değildir.” Uçak tabanlı bilim uçuşlarının süresiz olarak ertelendiğini, ancak bu uçuşların iptal edilmediğini ve pandemi sınırlandığında yeniden planlanacağını vurguladı.

Zurbuchen, NASA’nın şu anda geliştirilmekte olan en değerli misyonlarının bile COVID-19’u sınırlama önlemlerinden ciddi etkiler görebileceğini söyledi. Ajansın aşırı bütçeli ve çok gecikmeli devasa uzay teleskop projesine atıfta bulunarak, “Birçok insan bize James Webb hakkında sorular sordu” dedi.

Koronavirüs önlemleri, NASA’nın Temmuz ayında başlaması planlanan ve Azim gezgini ve deneysel bir helikopter içeren bir sonraki Mars misyonuna da etki edebilir. Ana uzay aracı zaten Florida’da , ancak fırlatma öncesi montajı henüz tamamlanmadı ve gezginin güç kaynağı henüz gelmedi. Zurbuchen, “Mars 2020 başka bir önceliktir ve takımlar bizi yolunda tutmak için açıkçası kahramanlık yapıyorlar.” dedi.

Konuşmaları sırasında genel olarak NASA’nın odağının, personelinin fiziksel ve zihinsel refahının ihtiyaçlarını karşılamak olduğunu vurguladı. Zurbuchen, bazı NASA personelinin çocuklara okuldan eve bakmak veya çalıştıkları aileden geri dönmek gibi diğer komplikasyonlarla uğraşacağını ve durumun değişmeye devam ettiğini kabul etti.