10 bin katrilyon dolar değerindeki asteroit yakından incelenecek

SwRI (Southwest Research Institute) tarafından yapılan yeni bir çalışmanın bulguları bu hafta açıklandı. Araştırmada görevli gezegen bilimcisi Dr. Tracy Becker, daha önce büyük bir kısmı metal olan asteroitler görmüştük ama ilk defa tamamı demir ve nikelden oluşan bir asteroit karşımıza çıktı dedi.

Diğer asteroitlerden farklı olarak tamamı metalden oluşan ’16 Psyche’ isimli asteroitin yörüngesi Güneşin etrafında olup Mars ile Jüpiter arasında yer alıyor.

16 Psyche yörüngesi

16 Psyche ilk olarak 1852 yılında İtalyan gökbilimci Annibale de Gasparis tarafından keşfedildi ve Yunan mitolojik figürü olan Psyche’ın ismi verildi. Yunan mitolojisinde güzelliği ile tanrıça Afrodit’i (Venüs) kıskandıran Psyche, aynı zamanda insan ruhunun kişileştirilmiş formu anlamına geliyor.

Yaklaşık olarak 226 kilometre çapındaki asteroitin aslında kabuğunu bir göksel çarpışmada kaybetmiş bir gezegenin çekirdeği olduğu düşünülüyor. Dünya’mızın da benzer şekilde çekirdeğinin metal olduğunu biliyoruz.

Büyüklüğünü anlamamıza yardımcı olacak bir karşılaştırma

Dr. Becker, eğer düşünüldüğü gibi kabuğunu çarpışmada kaybetmiş ise, gezegenlerin iç kısmını inceleme ve oluşum aşamasını anlama konusunda bize yardımcı olacak diyerek araştırmanın önemini belirtti.

Ağırlık hesabından yola çıkarak değer tespiti yapan araştırmacılar ise yaklaşık 27.200.000.000.000.000 (27 katrilyon 2 yüz trilyon) ton demir ve nikelden oluşan asteroit Psyche için 10.000.000.000.000.000.000 $ (10 bin katrilyon) değer biçtiler.

NASA, metal asteroiti yakından incelemek için göndereceği yörünge aracını 2022 yılında fırlatmayı planlıyor. Yaklaşık 3,5 yıl sürecek yolculuktan sonra 2026 yılında Psyche’nin yörüngesine yerleşecek araştırma aracı 21 ay boyunca veri toplayarak asteroitin yapısını daha iyi anlamamızı sağlayacak.

NASA’nın göndereceğin aracın yörüngede temsili resmi