Değerli Maden: Altın

Altının bu kadar değerli olması, ender bulunmasından kaynalanıyor.Öyle ki, gezegenimizde tarih boyunca çıkarılmış olan altının hepsi, bir kenarı 20 metre olan küp şeklindeki kutuya sığabilir (8000 metreküp).Bunun sebebi, altın madenlerini bulamıyor oluşumuz değil, altının tüm evrende en az bulunan maden oluşu.Çünkü altın atomları oldukça kuvvetli: 79 adet proton ve 118 adet nötron içeriyor.Bu yapısı nedeniyle, böyle bir madenin kolaylıkla ve sıklıkla oluşması beklenemez.Dev yıldızların ölümüyle oluşan ve kimyasal içerik zenginliği açısından başka hiçbir şeyle kıyaslanamayacak süpernovaların çevreye yaydıkları kimyasal içerik bile altının oluşma ihtimalini artırmıyor.Hatta süpernovaların bu işle ilgisi olup olmadığı bile tam olarak bilinmiyor.Yapılan araştırmalar, altının oluşması için süpernova patlamalarından çok daha şiddetli ortamlar gerekebileceğini gösterdi.Örneğin ultra yoğunlukta çekirdekleri olan  ölmüş yıldızlar olarak özetleyebileceğimiz nötron yıldızlarının çarpışması gibi…Durum böyle olunca altının neden en değerli maden olduğu net olarak anlaşılıyor.

altinkavanoz