Kategori: Uzay

NASA ile İsmini Mars’a Gönder

Dora Dalyanoğlu- 23 Mayıs 2019

NASA, 2020 Mars görevi için yeni bir tanıtım kampanyası başlattı. İsmini Mars’a Gönder projesi ile NASA’nın kampanyasına 30 Eylül 2019’a kadar isteyen herkes katılabiliyor ve ... Read More

Jüpiter’in Manyetik Alanının Değiştiği Keşfedildi

Dora Dalyanoğlu- 23 Mayıs 2019

NASA yapılan açıklamada, Juno uydusunun gezegenin kutupları arasından yaptığı yakın geçişlere gaz devinin manyetik alanının atmosfer rüzgarlarına bağlı olarak değiştiğini belirledi. "Seküler varyasyon" adı verilen, bir ... Read More

Hindistan Gözlem Uydusu Fırlattı

Dora Dalyanoğlu- 23 Mayıs 2019

Hindistan Uzay Araştırma Örgütü (ISRO), RISAT 2B uydusunun, Polar Satellite Launch Vehicle (PSLV) roketiyle Andra Pradeş eyaletindeki uzay üssünden fırlatıldığını açıkladı. Açıklamada, radar görüntüleme özelliğiyle ... Read More

Amazon’un Patronu Jeff Bezos 2024’te Ay’a İnmesi Planlanan Aracı Tanıttı

Dora Dalyanoğlu- 13 Mayıs 2019

Amazon'un kurucusu ve CEO'su Jeff Bezos, bugün maketini sunduğu Blue Moon (Mavi Ay) adlı uzay aracının 2024 yılında Ay'ın güney kutbuna astronot indirebileceğini söylüyor. İnsansız ... Read More

İsrail’in Ay’a Gönderdiği Uzay Aracı Yüzeye İnemedi

Dora Dalyanoğlu- 13 Mayıs 2019

İsrail'in Şubat ayı sonlarında fırlattığı Beresheet mekiğinin Ay'ın yüzeyine yumuşak iniş gerçekleştiremediği açıklandı. Söz konusu mekiğinin Ay'ın yüzeyine çakıldığı düşünülüyor. İsraili yetkililer Beresheet'in son manevrasında ... Read More

Bilim İnsanları Evrendeki İlk Moleküle İlişkin Kanıt Buldu

Dora Dalyanoğlu- 13 Mayıs 2019

ABD'deki bilim insanları on yıllarca süren arayıştan sonra büyük patlamanın ardından evrende oluşan ilk molekül türüne dair uzayda kanıt buldu.  NASA, 3 bin ışık yılı ... Read More

Dev Kara Deliğin Fotoğrafı Nasıl Çekildi?

Dora Dalyanoğlu- 10 Nisan 2019