Kategori: Genel Bilgiler

Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi

Dora Dalyanoğlu- 29 Mayıs 2015

Dünyada uzay alanında söz sahibi az sayıda gelişmiş ülkede bulunan Ülkemizin ise tam kapsamlı ilk ve tek Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi, GÖKTÜRK-1 Programı ... Read More

Uranüs’ün Edebi Uyduları

Dora Dalyanoğlu- 27 Ekim 2014

Gezegen ve uydularının adı genellikle Yunan veya Roma mitolojisinden geliyor ama Uranüs'ün 27 uydusunun adları, Shakespeare ve Alexander Pope'un eserlerindeki karakterlere ait.İlk iki uydu 1787'de ... Read More

Dünya Neden Döner ?

Dora Dalyanoğlu- 18 Ocak 2016

Aslında sadece Dünya değil diğer gezegenler de uyduları da, Güneş de, Güneş sistemi de galaksiler de dönüyorlar. Bütün bu dönüşlerin ne zaman niçin ve nasıl ... Read More

Samanyolu Galaksisi Neden Sarmal ?

Dora Dalyanoğlu- 21 Ocak 2016

Galaksimizin şeklinin hiçbir özel yanı yok.Evrenin bizim köşemizden kolaylıkla gözlemleyebildiğimiz diğer yıldız kümelerine baktığımızda bazılarının yuvarlak ya da yumurta biçimli olduğunu görüyoruz.Fakat galaksilerin üçte ikisinden ... Read More

Sahte Astronot: Halil Kayıkcı

Uzay.org- 22 Şubat 2017

Son birkaç yıldır, İstanbul Teknik Üniversitesi’ndeki (İTÜ) bir lisans öğrencisi, Halil Kayıkcı, kendisini astronot olarak tanıtıp çeşitli okullarda, programlarda konuşmalar vermekte, bazı televizyon programlarında NASA ... Read More

Kavuşumlar

Dora Dalyanoğlu- 5 Ekim 2016

Kavuşum, gökbilimde bir gözlem noktasından bakıldığında iki ya da daha çok sayıda gök cisminin gökyüzünde birbirlerine yakın konuma gelmesi. Yaygın uygulamada bu sözcük, Yer'den bakıldığında, Güneş'in uydusu olan bir ... Read More

İstanbul Rasathanesi Bir Gecede Neden Yok Edildi?

Dora Dalyanoğlu- 28 Aralık 2015