Cüce Gezegen Ceres ve Gizemli Parlak Bölgeleri

Uzay Keskin- 12 Haziran 2015

Daha önce de sitemizde Ceres ile ilgili bir haber yapmıştık. NASA'nın Ocak ayında çektiği fotoğraflarda gezegen yüzeyinde görülen parlaklıklar bilim adamları arasında tartışma yaratmıştı.  Herkes ... Read More

Çorum’da Dev Gergedan Fosili Bulundu

Uzay Keskin- 6 Eylül 2014

Çorum Sungurlu’da dünyanın gelmiş geçmiş en büyük kara memelisi olan dev gergedanın fosili bulundu. İlk kez tamamı bulunan dev fosil, birleştirilerek Ankara MTA Müzesi’nde sergilenecek. ... Read More

Mars’ta 1 Yıl Aradan Sonra Tekrar Kazı Çalışması

Dora Dalyanoğlu- 2 Mayıs 2014

Robot, yaklaşık bir yıl aradan sonra matkabıyla Mars'ın yüzeyinde yeniden minik bir çukur açtı. Bir otomobil büyüklüğündeki bir tonluk araç bu süre içinde incelemelerinin asıl ... Read More

Çin Uzaya Yapay Ay Göndermek İstiyor

Dora Dalyanoğlu- 21 Ekim 2018

Şinhua ajansının haberine göre, ülkenin güneyindeki Sıçuan eyaletine bağlı Çıngdu kentinde geliştirilecek uydunun yapımı 2020 yılına kadar tamamlanacak ve güneşin ışığını dünyaya yansıtmak için devasa ... Read More

En Büyük Güneş Sistemi Keşfedildi

Dora Dalyanoğlu- 28 Ocak 2016

Gökbilimciler, bugüne kadar bilinen en büyük güneş sistemini keşfetti. Avustralya Ulusal Üniversitesinden bir grup bilim adamının yürüttüğü araştırmada, uzun süredir yalnız olarak tanımlanan dev gaz ... Read More

Samanyolu Galaksisinden 100 Kat Daha Parlak Çok Büyük Bir Kuasar Keşfedildi

Uzay Keskin- 29 Kasım 2012

Gökbilimciler çok güçlü ışık saçan, tüm Samanyolu Galaksisi’nden 100 kat daha fazla enerji yayan bir kuasar keşfettiler. Bu tür bir kuasarın var olabileceği ile ilgili ... Read More

Bir Galakside İlk Kez Molekül Rüzgarı Gözlemlendi

Dora Dalyanoğlu- 8 Eylül 2018

Teksas Üniversitesinde görevli gök bilimci Justin Spilker, dünyanın en büyük teleskobu ALMA ile yaptığı gözlemlerde, evren sadece bir milyar yaşındayken Dünya'dan 12 milyar ışık yılı ... Read More

Uzay Kapsülü 1 Milyon Euro’ya Satıldı

Dora Dalyanoğlu- 11 Mayıs 2014

Sovyetler Birliği döneminden kalma bir uzay kapsülü 1 milyon euroya satıldı. Merkezi Almanya'nın Köln kentinde bulunan Lempertz Müzayede Evi tarafından Brüksel'de düzenlenen açık artırmada, uzay yolculuğu ... Read More

Nesli Tükenmiş Yeni İnsan Türü Keşfedildi

Dora Dalyanoğlu- 11 Eylül 2015

Homo naledi'nin kafatası modeli kullanılarak canlandırılmış hali. Arkeologlar, Güney Afrika'daki bir mağaradan çıkarılan binlerce fosil üzerindeki araştırmaları sonucunda yeni bir insan türü ortaya çıkarıldığını açıkladı. ... Read More

Hubble Uzay Teleskopu’ndan 23. Yıl Hatırası: Atbaşı Nebulası

Uzay Keskin- 21 Nisan 2013

Hubble Uzay Teleskopu yörüngesindeki 23. yılını elde ettiği yeni bir görüntüyü yayınlayarak kutladı. Orion takımyıldızının bir parçası olan ve toz ve gaz fırtınası  içinden yükselen ... Read More