Kaliforniyum Nedir?

Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018

Kaliforniyum, sembolü Cf ve atom numarası 98 olan radyoaktif metalik bir kimyasal elementtir. İlk kez Şubat 1950'de Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'deki laboratuvarda küriyumun alfa parçacıkları (helyum iyonları) ile bombardıman edilmesiyle üretildi. Aktinit serisinin dokuzuncu üyesi ve sentezlenen altıncı uranyum ötesi elementtir. ... Read More

Milli Kripto ‘Göktürk-1’ ile Uzayda

Dora Dalyanoğlu- 9 Aralık 2016

Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Başkanı Prof. Dr. Arif Ergi̇n, Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü (UEKAE) mühendislerinin kriptoloji alanındaki uzmanlıklarını ilk kez Göktürk-1uydu projesiyle uzaya taşıdıklarını belirterek, ... Read More

Star Wars Filmi Gerçekten Uzayda

Dora Dalyanoğlu- 8 Mayıs 2015

Uluslararası Uzay İstasyonu'ndaki astronotlar her yıl 4 Mayıs'ta kutlanan Star Wars (Yıldız Savaşları) Günü'nde seriden bir filmi uzayda izlediklerini duyurdu.Star Wars filminin fenomen haline gelen ... Read More

ISON: Yüzyılın Kuyruklu Yıldızı Mı?

Uzay Keskin- 24 Kasım 2013