Uluslararası Uzay İstasyonu Veri Merkezi

Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) hakkında daha önce genel bilgiler kategorisinde bulunan Uzay İstasyonları yazımızda bahsetmiştik ancak yinede kısa bir özet geçelim. Uluslararası Uzay İstasyonu

1998 yılında yörüngede inşaatı başlamış, ve 2011 yılı itibariyle tamamlanmıştır. İstasyonun en az 2015 büyük olasılıkla 2020 yılına kadar görevine devam etmesi beklenmektedir.

ISS,önceki herhangi bir uzay istasyondan daha büyük kesit alanına sahip olması sayesinde dünyadan çıplak gözle görülebilmektedir ve 2009′da yeni eklentilerin de yapılmasıyla Dünya’nın en büyük yapay uydusu konumuna gelmişdir.ISS, düşük yerçekimi ortamında, biyoloji, kimya, tıp, fizyoloji ve fizik alanlarında astronomik ve meteorolojik gözlemler yapılan bir araştırma labarotuvarı olarak hizmet vermektedir.Ayrıca istasyon, Ay ve Mars misyonları için gerekli olacak uzay sistemlerinin test edilmesi için eşsiz bir ortam sağlar.

www.uzay.org olarak üst menümüzde Canlı Yayın adında bir bölümümüz vardı ve ustream altyapısını kullanan ve NASA tarafından Uluslararası Uzay İstasyonundan yapılan yayını sizlere aktarıyorduk.Bu işi bir tık daha ileri götürerek ISS’in konumunu sizlere gösterebileceğiz.

Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan gelen verilerin görüldüğü bölüm.

Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan gelen verilerin görüldüğü bölüm.

Bu sayfadan sadece Uluslararası Uzay İstasyonu’nun harita üzerindeki anlık konumunu değil onun yanında rakamsal olarak Dünya üzerindeki enlemini ve boylamını, yüksekliğini,hızını görebilirsiniz.Ayrıca aşağısında bulunan daha öncede bulunan Canlı Yayın ekranı ile Uluslararası Uzay İstasyonu’nun canlı yayınını izleyebilirsiniz.

www.uzay.org/canli-yayin