Süpernova Sanılan Işık, Devasa Kara Deliğin Parçaladığı Yıldızmış

İsrail’deki Weizmann Bilim Enstitüsü ve Danimarka’daki Karanlık Kozmoloji Merkezinden bilim adamlarının yürüttüğü araştırmada, 2015 yılında gözlemlenen Güneş’ten trilyon kat parlak ışığın, devasa bir kara deliğin, kendisine yaklaşan bir yıldızı parçaladığı sırada ortaya çıktığı tespit edildi.

Bilim adamları, tüm Samanyolu Galaksisini gölgede bırakan parlak ışığın kaynağının, enerjisi biten büyük bir yıldızın şiddetle patlaması, bir başka deyişle süpernova değil süper kütleli bir kara delik olduğunu açıkladı.

Weizmann Bilim Enstitüsünden Giorgos Leloudas, “Olaydan sonra ışığın kaynağı hakkında 10 ay boyunca inceleme yaptık ve bunun, sıra dışı biçimde parlak bir süpernovayla izah edilemeyeceği sonucuna vardık.” ifadesini kullandı.

Leloudas, parlak ışığa, muhtemelen süratle dönerken daha küçük kütleye sahip bir yıldızı parçalayan süper kütleli kara deliğin yol açtığı bulgusunu elde ettiklerini söyledi.

Ekibin araştırma sırasında hem dünya üzerindeki hem de yörüngedeki teleskopların verilerini kullandığı belirtildi.

Kaynak: AA