Mars’tan Gelen Rekor

Mars aracı deyince aklımıza son zamanlarda Curiosity gelsede Kızıl Gezegen’e 2004 yılında ilk Mars araçlarından biri olan Opportunity asıl adı MER-B(Mars Exploration Rover – B) iniş yaptı.

İniş yapan keşif aracı , NASA tarafindan 90 gün için gönderilmiş olmasına rağmen 9 yıldır çalışan ve her geçen gün ufkumuzu genişleten cihaz olarak yeni bir rekora imza attı. NASA’nın dış gezegenlerde en çok yol kat eden uzay aracı uvanını elde ederek, 40 yıllık bir rekoru kırdı.

Opportunity’nin panoramik kamerasından 360 derecelik bir manzara.

Mars’ta dokuz yıldır keşif ve deney görevi sürdüren altı tekerli Opportunity, dün 80 metre daha ilerleyerek, Kızıl Gezegen’de kat ettiği toplam mesafeyi 35.760 kilometreye çıkardı. Opportunity böylece, Apollo 17 astronotları Eugene Cernan ve Harrison Smith’in Aralık 1972’den bu yana elinde tuttuğu rekoru tarihe gömdü. İki astronot, Ay’ın yüzeyinde 35.744 kilometre yol kat etmişti.

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’nin (NASA) Goddard Uzay Uçuş Merkezi’nde görevli olan ve Opportunity ekibinde yer alan Jim Rice, “Bir yer keşif aracının bu rekorunu kırmasını bekliyorduk ve meşaleyi Opportunity’nın taşımasından mutluluk duyuyorum” dedi.

Opportunity, her ne kadar NASA’nın 40 yıllık rekorunu kırmış olsa da, ‘Dünya dışında en çok yol kat eden uzay aracı’ unvanını uluslararası alanda alabilmesi için birkaç yüz metreyi daha geride bırakması gerekiyor.

Üç kuşak Mars gezgini bir arada. Önde Pathfinder seferindeki Sojourner aracının yedeği, solda Spirit ve Opportunity’nin kardeşi olan test aracı, sağdaki Curiosity’nin eşi olan test aracı.

Uluslararası alandaki rekor, 1973 yılında Ay’a inen Sovyet Rusya’ya ait Lunokhod 2 uzay aracına ait. Lunokhod 2, Ay yüzeyinde kat ettiği 37 kilometrelik mesafeyle, halen Dünya dışında en çok yol alan insan yapımı uzay aracı olma uvanına sahip.

Lunokhod 2

1. İLK RESİMDEKİ PANORAMA MARSTA MI ÇEKİLMİŞ NEREDE ÇEKİLMİŞ ?
    YARDIMCI OLURSANINZ TEŞEKKÜR EDERİM … SAYGILARIMLA TUNAA