İnsanoğlu Mars’a Nasıl Gidecek; Dönüşü Olmayan Yolculuk

Günümüz teknolojisi ile Mars’a gitmek mümkün, tabi eğer geri dönüş olmayacağını peşinen kabul ederseniz.

Şu anda Mars’a insan göndermekteki sorun, yolculuğun zorluğu, yön tayini ya da uzay aracı iniş-kalkışı olmayıp, Mars’ın atmosferinin olmaması sebebi ile güneş’ten gelen enerji yüklü parçacıkların insan DNA’sında yol açacağı tahribattır. Mars yolculuğu başarı ile tamamlansa bile döndükten kısa süre sonra astronotların radyasyon zehirlenmesinden ölmeleri çok güçlü bir ihtimal. Bu tür radyasyona karşı ekibi koruyacak bir zırhın günümüz teknolojisi ve malzemeleri ile yapılması halinde yaklaşık olarak 400 ton gibi bir ağırlığa sahip olacağından pek mantıklı bir çözüm olarak görünmüyor.

Bu konuda düşünenler bu tür yolculuğun tek yönlü bir yolculuk olmasını daha anlamlı görüyorlar. Ayrıca günümüz robotlarının zaten insanların yapabileceği bilimsel çalışmaları yapabilecek yeterliliğe sahip olduğunu fakat yine de gönüllü ve yaşı ilerlemiş bilim adamlarını ömürlerinin kalan kısmını kızıl gezegende deneyler yaparak ve kendi mezarlarını kazarak geçirebileceklerini düşünüyorlar.

Tek yönlü yolculuk fikri aslında pek yeni sayılmaz, bilim camiasında 10 yıl önce de konuşuluyordu. Bu tür bir yolculuğa hiç çekinmeden gidebileceğini söyleyen sayısız bilim adamı mevcut. İş ciddileşince kaçı vazgeçer bilinmez ama mutlaka bol miktarda gitmek isteyen bulunacaktır.

Dönüş biletli Mars yolcuğu gerçekleşebilir, fakat bu daha hızlı roketlerle değil radyasyon zehirlenmesini karşı geliştirebilecek ilaçlarla olacaktır.