Gökyüzündeki Esrarengiz Nokta Yüksek Enerjili Kozmik Işınlar Yayıyor

Bilim adamları, Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki (ISS) kozmik ışın algılayıcısı tarafından tespit edilen koordinatlardan yayılan enerjinin kaynağının karanlık madde olabileceğini düşünüyorlar.

Ayrıca bu keşif sayesinde henüz tam olarak açıklanmamış kozmik ışınların oluşumunu biraz daha iyi anlayabileceklerini söylüyorlar.

Kaynak: NASA

Çok yüksek derecede kozmik ışın yayan noktanın tam olarak yeri ise “Big Dipper” yıldızlarının hemen altında, “Big Dipper”  7 yıldızdan oluşup tavaya benzer şekli ile “Ursa Major”  (Büyük Ayı) takım yıldızının bir parçası.

UzayOrg_big-dipper-sky

Kaynak: National Geographic

İlk olarak 1912 yılında tespit edilen kozmik ışınlar çok hızlı hareket eden parçacıklardan oluşuyor, bu parçacıklar ya hidrojen atomlarında sıyrılmış saf protonlar ya da karbon, oksijen, nitrojen veya demir elementlerinin çekirdeklerinden oluşmakta. Güneş ve diğer yıldızlardan düşük enerjili kozmik ışınlar geldiği zaten tespit edilmişti ama yüksek enerjili kozmik ışınların kaynağı uzun zamandır açıklanamıyor.

Yüksek enerjili kozmik ışınların kaynağı olarak olası görülenler:

– çok yoğun nötron yıldızları
– radyo dalgası yayan galaksiler
– çarpışan galaksilerin yaydığı şok dalgaları

Utah üniversitesi profesörlerinden gökbilimci Gordon Thomson, “Gördüğümüz tek şey gökyüzünde bir nokta, kaynağı ise çok çeşitli nesneler olabilir ama artık tam olarak nereye bakacağımızı biliyoruz” dedi.

Kaynak: Cern

Resim Kaynak: Cern

• Rabia

kozmik ısın nedir cevap verebilir misiniz ? bunun sonuçları nelerdir?