Kategori: Bilim

Dünyanın En Dayanıklı Canlısı: Su ayısı

Dora Dalyanoğlu- 17 Mart 2018

Tardigrad ya da daha yaygın olan ismiyle su ayısı, sekiz bacaklı mikroskobik bir canlı olabilir. Ancak belki de dünyanın en dayanıklı canlı türleri arasında bulunuyorlar. ... Read More

Küresel Isınmada Azami Eşik 2026’ya Kadar Aşılabilir

Dora Dalyanoğlu- 21 Mayıs 2017

Avustralya'nın Melbourne Üniversitesinden bilim adamları, Paris İklim Anlaşması'nda 1,5 derece olarak öngörülen ortalama küresel sıcaklık artışı eşiğinin, Onyıllar Arası Pasifik Dalgalanması (IPO) adı verilen okyanus-iklim örüntüsü ... Read More

‘İlk Kez Karşılaşılan’ Albino Orangutan Korumaya Alındı

Dora Dalyanoğlu- 3 Mayıs 2017

Endonezya'da çok ender görülen bir albino orangutan kurtarıldıktan sonra korumaya alındı. Beyaz saçlı ve mavi gözlü olan dişi orangutanın, kurtarıldığı sırada, Borneo adasındaki ücra bir ... Read More

Yer Altı Su Kaynakları Hızla Tükeniyor

Dora Dalyanoğlu- 14 Nisan 2017

Bilim adamları, küresel gıda ticaretinin dünyanın birçok bölgesinde yer altı su kaynaklarını olağan yenilenme hızının ötesinde tükettiği uyarısında bulundu. "Nature" dergisinde yayımlanan araştırmada, dünya genelinde ... Read More

Kambur Balinalara Kamera

Dora Dalyanoğlu- 13 Nisan 2017

Bilim insanları, tehdit altındaki türlerden kambur balinaların beslenme alışkanlıklarını öğrenip korunmaları için gerekli planları yapmak üzere balinalara kamera taktı. Dünya Doğal Yaşam Örgütü'nün Avustralya şubesinin ... Read More

Kutuplarda Deniz Buzu Yüz Ölçümü Rekor Düzeyde Azaldı

Dora Dalyanoğlu- 24 Mart 2017

ABD Uzay ve Havacılık Dairesinin (NASA) yaptığı açıklamaya göre, NASA ve ABD Ulusal Kar ve Buz Veri Merkezinin yaptığı gözlemlerde, 7 Mart'ta Kuzey Kutup Dairesinde Arktik buz örtüsünün ... Read More

40 Yıl Önce Yasaklanan Kimyasallar Hala Okyanus Derinliklerinde

Dora Dalyanoğlu- 16 Şubat 2017

ABD'de yaklaşık 40 yıl önce kullanımı yasaklanan kimyasallara Pasifik Okyanusu'nun derinlerinde hala rastlandığı bildirildi. Sonuçları "Nature Ecology and Evolution" dergisinde yayımlanan araştırma, derin deniz eko sistemlerinde ... Read More

Tek Hücreli Canlılar Öğrenebiliyor

Dora Dalyanoğlu- 29 Aralık 2016

Bilim insanları, tek hücreli bir küf mantarının beyni olmadığı halde deneyimle öğrenebildiğini ve öğrendiğini birleşme yoluyla türüne aktarabildiğini keşfetti. Fransa'da Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) ... Read More

Antarktika’da Eriyen Buzullar Küresel Su Seviyesini Artırıyor

Dora Dalyanoğlu- 15 Aralık 2016

Bilim adamları, Antarktika'nın dev buzullarının her yıl 7 metre irtifa kaybettiğini bildirdi. BBC'nin haberine göre, Avrupa ve ABD'den 1992'den günümüze kadar alınan uydu görüntüleri, Amundsen Denizi'ndeki Pine Adası, ... Read More

Schiaparelli bugün Mars yüzeyine iniyor

Uzay Keskin- 19 Ekim 2016

ExoMars kızıl gezegene dönük bir Avrupa Birliği-Rusya ortak projesi. Projenin iki ana amacından birincisi gezegendeki metan gazının kaynağını öğrenmek ve gelecekteki görevler için bazı teknolojilerin ... Read More