Kategori: Genel Bilgiler

NASA Nedir ?

Dora Dalyanoğlu- 11 Mart 2013

NASA, (National Aeronautics and Space Administration)(Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi) ABD 'nin uzay programı çalışmalarından sorumlu olan kurum, 29 Haziran 1958 yılında kurulmuştur. Daire, 1 ... Read More

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018

Vladimir Mihailoviç Komarov (Rusça: Владимир Михайлович Комаров) (16 Mart 1927 Moskova - 24 Nisan 1967 Orenburg yakınları), Sovyetkozmonotu, bir uzay uçuşunda hayatını kaybeden ilk insan. 1960'ta uzaya gidecek ilk kozmonot grubuna ... Read More

Kozmik Mikrodalga Arka Plan Işıması

Dora Dalyanoğlu- 26 Mart 2016

WMAP'in göndermiş olduğu Kozmik Arka plan Işıması resmi. Kozmik mikrodalga arka plan ışıması (kısaca: fon ışıması veya fon radyasyonu) 1964 yılında keşfedilen bütün evreni dolduran bir elektromanyetik dalga biçimidir. 2.725 kelvin sıcaklığındaki siyah nesnenin termal ışınımına tekabül ... Read More

Uzay Tuvaleti

Dora Dalyanoğlu- 30 Aralık 2013

Bugüne kadar birçok astronota ev sahipliği yapan Uzay İstasyonu, insanın Uzay’daki yaşama alışması için de en önemli yer konumunda ve uzayda herşey Dünya'dakinden farklı olduğu için ... Read More

Karadelikler

Dora Dalyanoğlu- 17 Ocak 2016

Karadelikler Her yıldız karadeliğe dönüşemez. Sadece 1000'de 1'inin kütlesi yeterli büyüklüktedir.  Karadelikler bilim kurgunun efsanevi kozmik elektrikli süpürgeleri değildir.  Kendi halinde ki gezegenleri öylece silip ... Read More

Satürn’ün İlginç Uydusu Hyperion

Uzay Keskin- 31 Mayıs 2015

NASA'nın Cassini uzay aracı bugün Satürn'ün bozuk şekilli uydusu Hyperion'a son defa yakınlaşmaya başlayacak. Satürn'ün yörüngesine bulunan Cassini, Türkiye saati ile 15:36 da Hyperion'a 34000 ... Read More

İstanbul Rasathanesi Bir Gecede Neden Yok Edildi?

Dora Dalyanoğlu- 28 Aralık 2015