Kategori: Genel Bilgiler

Dünya Neden Döner ?

Dora Dalyanoğlu- 18 Ocak 2016

Aslında sadece Dünya değil diğer gezegenler de uyduları da, Güneş de, Güneş sistemi de galaksiler de dönüyorlar. Bütün bu dönüşlerin ne zaman niçin ve nasıl ... Read More

Uzay Tuvaleti

Dora Dalyanoğlu- 30 Aralık 2013

Bugüne kadar birçok astronota ev sahipliği yapan Uzay İstasyonu, insanın Uzay’daki yaşama alışması için de en önemli yer konumunda ve uzayda herşey Dünya'dakinden farklı olduğu için ... Read More

Ay Taşı Hırsızlığı Hakkında

Dora Dalyanoğlu- 9 Mayıs 2014

NASA, Temmuz 2002 senesinde tarihinin en büyük hırsızlık olayını yaşadı. Thad Roberts, Johnson Uzay Merkezi’nden, pek çok kişi tarafından paha biçilemez olarak görülen Apollo Ay ... Read More

Televizyondaki Karıncalanmanın Sebebi

Dora Dalyanoğlu- 18 Ocak 2014

Analog televizyon yayınında sinyal olmadığında ekranda sürekli hareket eden beyaz ve siyah noktalar görmekteyiz buna halk arasında karıncalı görüntü deniliyor.Kusursuz şartlar altında anten ucunda bir sinyal ... Read More

Uzay’a Giden Köpekler

Uzay Keskin- 1 Şubat 2016

Rusya uzaya insan göndermeden önce pek çok test gerçekleşmiştir. Bunlardan bazılarında insan boyutunda mankenler kullanılmış, bazılarında ise köpekler test araçlarında görev almışlardır. Fotoğrafta gördüğünüz uzay ... Read More

Kaliforniyum Nedir?

Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018

Kaliforniyum, sembolü Cf ve atom numarası 98 olan radyoaktif metalik bir kimyasal elementtir. İlk kez Şubat 1950'de Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'deki laboratuvarda küriyumun alfa parçacıkları (helyum iyonları) ile bombardıman edilmesiyle üretildi. Aktinit serisinin dokuzuncu üyesi ve sentezlenen altıncı uranyum ötesi elementtir. ... Read More

Kavuşumlar

Dora Dalyanoğlu- 5 Ekim 2016

Kavuşum, gökbilimde bir gözlem noktasından bakıldığında iki ya da daha çok sayıda gök cisminin gökyüzünde birbirlerine yakın konuma gelmesi. Yaygın uygulamada bu sözcük, Yer'den bakıldığında, Güneş'in uydusu olan bir ... Read More

Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi

Dora Dalyanoğlu- 29 Mayıs 2015

Dünyada uzay alanında söz sahibi az sayıda gelişmiş ülkede bulunan Ülkemizin ise tam kapsamlı ilk ve tek Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi, GÖKTÜRK-1 Programı ... Read More

Kozmik Mikrodalga Arka Plan Işıması

Dora Dalyanoğlu- 26 Mart 2016

WMAP'in göndermiş olduğu Kozmik Arka plan Işıması resmi. Kozmik mikrodalga arka plan ışıması (kısaca: fon ışıması veya fon radyasyonu) 1964 yılında keşfedilen bütün evreni dolduran bir elektromanyetik dalga biçimidir. 2.725 kelvin sıcaklığındaki siyah nesnenin termal ışınımına tekabül ... Read More

Uzay Araçları ile İletişim

Dora Dalyanoğlu- 20 Ocak 2016

ABD'nin Kaliforniya eyaletindeki Goldstone Uzay İletişim Merkezi'nde kurulu ve çapı 70 metreye ulaşabilen parabolik antenler, NASA'nın insanlı-insansız tüm uzay araçları ile iletişim kurmak amacıyla kullanılıyor.Goldstone ... Read More