Kategori: Genel Bilgiler

Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi

Dora Dalyanoğlu- 29 Mayıs 2015

Dünyada uzay alanında söz sahibi az sayıda gelişmiş ülkede bulunan Ülkemizin ise tam kapsamlı ilk ve tek Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi, GÖKTÜRK-1 Programı ... Read More

Tübitak Ulusal Gözlemevi

Dora Dalyanoğlu- 23 Ocak 2016

Türkiye'nin en büyük teleskobunun bulunduğu Tübitak Ulusal Gözlemevi'ni ziyaret ettik ve hakkında birçok şey öğrenme fırsatımız oldu. Deniz seviyesinden 2500 m. yükseklikte bulunan Bakırlıtepe, ... Read More

Karadelikler

Dora Dalyanoğlu- 17 Ocak 2016

Karadelikler Her yıldız karadeliğe dönüşemez. Sadece 1000'de 1'inin kütlesi yeterli büyüklüktedir.  Karadelikler bilim kurgunun efsanevi kozmik elektrikli süpürgeleri değildir.  Kendi halinde ki gezegenleri öylece silip ... Read More

Satürn’ün İlginç Uydusu Hyperion

Uzay Keskin- 31 Mayıs 2015

NASA'nın Cassini uzay aracı bugün Satürn'ün bozuk şekilli uydusu Hyperion'a son defa yakınlaşmaya başlayacak. Satürn'ün yörüngesine bulunan Cassini, Türkiye saati ile 15:36 da Hyperion'a 34000 ... Read More

Uzaya Giden İlk Türk Yalanı

Dora Dalyanoğlu- 22 Aralık 2016

Ülkemizin uzay alanında öncü ülkelere göre oldukça geri bir konumda olduğu bilinen bir gerçek. Uzaya insan göndermek konusuna gelince uzaya kendi imkanlarıyla insan gönderen ülkeler şu ... Read More

Samanyolu Galaksisi Neden Sarmal ?

Dora Dalyanoğlu- 21 Ocak 2016