Kategori: Genel Bilgiler

Merkür’deki Mimar Sinan Krateri

Dora Dalyanoğlu- 2 Ocak 2016

Yüzlerce zarif eserin yanı sıra Merkür'de kendi halindeki bir kraterde de Mimar Sinan izi var. Osmanlı'nın altın çağında imparatorluğun başmimarı olan, dört padişaha mimarlık yapmış ... Read More

Uzay Araçları ile İletişim

Dora Dalyanoğlu- 20 Ocak 2016

ABD'nin Kaliforniya eyaletindeki Goldstone Uzay İletişim Merkezi'nde kurulu ve çapı 70 metreye ulaşabilen parabolik antenler, NASA'nın insanlı-insansız tüm uzay araçları ile iletişim kurmak amacıyla kullanılıyor.Goldstone ... Read More

Cüce Gezegen Ceres ve Gizemli Parlak Bölgeleri

Uzay Keskin- 12 Haziran 2015

Daha önce de sitemizde Ceres ile ilgili bir haber yapmıştık. NASA'nın Ocak ayında çektiği fotoğraflarda gezegen yüzeyinde görülen parlaklıklar bilim adamları arasında tartışma yaratmıştı.  Herkes ... Read More

Televizyondaki Karıncalanmanın Sebebi

Dora Dalyanoğlu- 18 Ocak 2014

Analog televizyon yayınında sinyal olmadığında ekranda sürekli hareket eden beyaz ve siyah noktalar görmekteyiz buna halk arasında karıncalı görüntü deniliyor.Kusursuz şartlar altında anten ucunda bir sinyal ... Read More

Tübitak Ulusal Gözlemevi

Dora Dalyanoğlu- 23 Ocak 2016

Türkiye'nin en büyük teleskobunun bulunduğu Tübitak Ulusal Gözlemevi'ni ziyaret ettik ve hakkında birçok şey öğrenme fırsatımız oldu. Deniz seviyesinden 2500 m. yükseklikte bulunan Bakırlıtepe, ... Read More

İlk Uzay Şempanzesi: Ham

Uzay Keskin- 28 Şubat 2014

Uzay’a giden ilk hominid olan “Ham” isimli şempanze 1956 yılında Kamerun’da ormanda doğmuş, hayvan yakalayıcıları tarafından yakalanıp Amerika’ya gönderilmiştir. Daha sonra Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından ... Read More

Uzay’a Giden Köpekler

Uzay Keskin- 1 Şubat 2016

Rusya uzaya insan göndermeden önce pek çok test gerçekleşmiştir. Bunlardan bazılarında insan boyutunda mankenler kullanılmış, bazılarında ise köpekler test araçlarında görev almışlardır. Fotoğrafta gördüğünüz uzay ... Read More

Ay Taşı Hırsızlığı Hakkında

Dora Dalyanoğlu- 9 Mayıs 2014

NASA, Temmuz 2002 senesinde tarihinin en büyük hırsızlık olayını yaşadı. Thad Roberts, Johnson Uzay Merkezi’nden, pek çok kişi tarafından paha biçilemez olarak görülen Apollo Ay ... Read More

Güneş Sisteminin En Yüksek Dağı – Olympus Mons

Dora Dalyanoğlu- 3 Ocak 2016

Olympus Mons, Güneş Sistemi'de bilinen en yüksek volkan ve dağdır. Dağ, Mars gezegeninde yaklaşık olarak 18,4°N 134°W / 18, -134. koordinatlarından yer alır. Dünya'nın en yüksek dağı Everest ile karşılaştırılırsa üç kat daha ... Read More

Dünya Neden Döner ?

Dora Dalyanoğlu- 18 Ocak 2016

Aslında sadece Dünya değil diğer gezegenler de uyduları da, Güneş de, Güneş sistemi de galaksiler de dönüyorlar. Bütün bu dönüşlerin ne zaman niçin ve nasıl ... Read More