Tek Hücreli Canlılar Öğrenebiliyor

Dora Dalyanoğlu- 29 Aralık 2016

Bilim insanları, tek hücreli bir küf mantarının beyni olmadığı halde deneyimle öğrenebildiğini ve öğrendiğini birleşme yoluyla türüne aktarabildiğini keşfetti. Fransa'da Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) ... Read More

NASA Lazer Işınıyla Kutupları İnceleyecek

Dora Dalyanoğlu- 30 Aralık 2016

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesinin (NASA), ekolojik değişimleri takip etmek amacıyla kutuplardaki plankton seviyelerini tespit etmek için güneş ışığına ihtiyaç duymaksızın lazer ışınlarını kullanarak bilgi toplayacağı belirtildi. NASA'nın ... Read More

Güneş Sisteminin Dışında Venüs Benzeri Bir Gezegen

Dora Dalyanoğlu- 16 Kasım 2015

Bilim insanları güneş sisteminin dışında, Dünya ile hemen hemen aynı boyutta, Venüs'e benzeyen bir gezegen buldular. Bunun şimdiye kadar güneş sistemi dışında bulunan en önemli ... Read More

Kaliforniyum Nedir?

Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018

Kaliforniyum, sembolü Cf ve atom numarası 98 olan radyoaktif metalik bir kimyasal elementtir. İlk kez Şubat 1950'de Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'deki laboratuvarda küriyumun alfa parçacıkları (helyum iyonları) ile bombardıman edilmesiyle üretildi. Aktinit serisinin dokuzuncu üyesi ve sentezlenen altıncı uranyum ötesi elementtir. ... Read More

Güneş’te Yeni Koronal Delik

Dora Dalyanoğlu- 7 Haziran 2016

NASA, Güneş'in yüzeyinde yeni koronal delik keşfetti. 17-19 Mayıs tarihleri arasında yapılan gözlemler sonucunda ortaya çıkan koronal bölgeler, Güneş'in daha soğuk ve daha karanlık bölgeleri ... Read More

Venüs’e Rüzgar Gücüyle Çalışan Uzay Aracı

Dora Dalyanoğlu- 5 Eylül 2013

Güneş Sisteminde, Güneşe uzaklık bakımından ikinci sıradaki gezegen olan Venüs büyüklüğü açısından Dünya ile benzerlik gösterdiğinden Dünya ile kardeş gezegen olarak da bilinmektedir.Dünyaya yörüngesi itibariyle ... Read More

NASA’dan Göktaşı Engelleme Planı

Dora Dalyanoğlu- 8 Mayıs 2015

NASA gelecekte Dünya'yı tehdit edebilecek göktaşlarını etkisiz hale getirecek teknolojinin geliştirilmesini sağlayacak plan üzerinde çalışıyor. Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA), gelecekte Dünya'yı tehdit edebilecek ... Read More

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018

Vladimir Mihailoviç Komarov (Rusça: Владимир Михайлович Комаров) (16 Mart 1927 Moskova - 24 Nisan 1967 Orenburg yakınları), Sovyetkozmonotu, bir uzay uçuşunda hayatını kaybeden ilk insan. 1960'ta uzaya gidecek ilk kozmonot grubuna ... Read More

Voyager 1 Güneş Sistemi Dışında

Dora Dalyanoğlu- 22 Mart 2013

Voyager 1 , NASA tarafından fırlatıldığı 5 Eylül 1977'den bu yana hizmet vermeye devam eden 815 kiloluk bir insansız uzay aracıdır. Jüpiter ve Satürn'ü ziyaret ... Read More

Kontrolden Çıkan Rus Uzay Aracı Atmosferde Yandı

Dora Dalyanoğlu- 10 Mayıs 2015

Rus Uzay Ajansı, kontrolden çıkan bir uzay aracının dünya atmosferine yeniden girdiği sırada yandığını açıkladı. Atmosfere yeniden girişin Büyük Okyanus üzerinde olduğu ve yeryüzüne sadece ... Read More