Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018 1

Kaliforniyum, sembolü Cf ve atom numarası 98 olan radyoaktif metalik bir kimyasal elementtir. İlk kez Şubat 1950'de Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'deki laboratuvarda küriyumun alfa parçacıkları (helyum iyonları) ile bombardıman edilmesiyle üretildi. Aktinit serisinin dokuzuncu üyesi ve sentezlenen altıncı uranyum ötesi elementtir. ... Devamını Oku

Stephen Hawking’i Meşhur Eden Keşifleri

Dora Dalyanoğlu- 16 Mart 2018 0

Düzenlenen bazı anketlerde 20. yüzyılın en önemli fizikçileri ya da yaşayan en iyi fizikçiler arasında Hawking ya yok ya da listenin sonlarında yer alıyor. O ... Read More

Hubble, Perse Takımyıldızı’ndaki ‘kalıntı galaksiyi’ Görüntüledi

Dora Dalyanoğlu- 16 Mart 2018 1

Amerikan Havacılık ve Uzay Ajansının (NASA) Hubble Uzay Teleskobu, Samanyolu Galaksisi yakınında bir " kalıntı galaksi " görüntüledi. NASA'dan yapılan açıklamada, Samanyolu Galaksisi'nden 220 milyon ışık yılı ... Read More

Dünyanın En Güçlü Roketi Falcon Heavy Uzaya Fırlatıldı

Dora Dalyanoğlu- 7 Şubat 2018 0

SpaceX, dünyanın en güçlü roketi Falcon Heavy'yi Florida eyaletindeki Kennedy Uzay Merkezi'nden sorunsuz bir şekilde fırlatıldı. Falcon Heavy Mars'a doğru yol alırken, fırlatıldıktan kısa bir süre ... Read More

Gözlemevi Işık Kirliliğinden Kurtulmak İstiyor

Dora Dalyanoğlu- 5 Şubat 2018 0

Astronomi alanında önemli çalışmalara imza atan Antalya Bakırlıtepe'deki TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi'nde (TUG) bulunan teleskopların olumsuz etkilendiği etraftaki mermer ve taş ocaklarından yayılan ışık kirliliğinin sona ... Read More

NASA Uçan Teleskobu Sofia Yıldızların Oluşumuna Dair Yeni İpuçları Buldu

Dora Dalyanoğlu- 15 Ocak 2018 0

NASA'nın uçan teleskobu olarak bilinen Sofia sayesinde, yıldızların gaz ve toz bulutlarından nasıl doğduğuna ilişkin önemli bilgiler elde edildi. Uzay gözlem merkezi Sofia'nın yaptığı ölçümleri ... Read More

Genel BilgilerKEŞFET

Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018 1

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018 0

Vladimir Mihailoviç Komarov (Rusça: Владимир Михайлович Комаров) (16 Mart 1927 Moskova - 24 Nisan 1967 Orenburg yakınları), Sovyetkozmonotu, bir uzay uçuşunda hayatını kaybeden ilk insan. 1960'ta uzaya gidecek ilk kozmonot grubuna ... Devamını Oku

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018 0

X-15 A, çok yüksek irtifalarda faaliyette bulunacak yetenekte, pilotlu, roket güçlü, hipersonik araştırma aracıdır. Bu araç; B-52 Stratofortress uçağından havada fırlatılır ve iniş yerine sevkedilir.Hızı yaklaşık olarak mach 6.7 dir (7200 km/s civarında). NASA, Birleşik ... Devamını Oku

Sahte Astronot: Halil Kayıkcı

Uzay.org- 22 Şubat 2017 9

Son birkaç yıldır, İstanbul Teknik Üniversitesi’ndeki (İTÜ) bir lisans öğrencisi, Halil Kayıkcı, kendisini astronot olarak tanıtıp çeşitli okullarda, programlarda konuşmalar vermekte, bazı televizyon programlarında NASA ... Devamını Oku

Uzaya Giden İlk Türk Yalanı

Dora Dalyanoğlu- 22 Aralık 2016 2

Ülkemizin uzay alanında öncü ülkelere göre oldukça geri bir konumda olduğu bilinen bir gerçek. Uzaya insan göndermek konusuna gelince uzaya kendi imkanlarıyla insan gönderen ülkeler şu ... Devamını Oku

Kavuşumlar

Dora Dalyanoğlu- 5 Ekim 2016 0

Kavuşum, gökbilimde bir gözlem noktasından bakıldığında iki ya da daha çok sayıda gök cisminin gökyüzünde birbirlerine yakın konuma gelmesi. Yaygın uygulamada bu sözcük, Yer'den bakıldığında, Güneş'in uydusu olan bir ... Devamını Oku

Kozmik Mikrodalga Arka Plan Işıması

Dora Dalyanoğlu- 26 Mart 2016 0

WMAP'in göndermiş olduğu Kozmik Arka plan Işıması resmi. Kozmik mikrodalga arka plan ışıması (kısaca: fon ışıması veya fon radyasyonu) 1964 yılında keşfedilen bütün evreni dolduran bir elektromanyetik dalga biçimidir. 2.725 kelvin sıcaklığındaki siyah nesnenin termal ışınımına tekabül ... Devamını Oku

Uzay’a Giden Köpekler

Uzay Keskin- 1 Şubat 2016 0

Rusya uzaya insan göndermeden önce pek çok test gerçekleşmiştir. Bunlardan bazılarında insan boyutunda mankenler kullanılmış, bazılarında ise köpekler test araçlarında görev almışlardır. Fotoğrafta gördüğünüz uzay ... Devamını Oku

BilimKEŞFET

Dünyanın En Dayanıklı Canlısı: Su ayısı

Dora Dalyanoğlu- 17 Mart 2018 1

Tardigrad ya da daha yaygın olan ismiyle su ayısı, sekiz bacaklı mikroskobik bir canlı olabilir. Ancak belki de dünyanın en dayanıklı canlı türleri arasında bulunuyorlar. ... Devamını Oku

Küresel Isınmada Azami Eşik 2026’ya Kadar Aşılabilir

Dora Dalyanoğlu- 21 Mayıs 2017 0

Avustralya'nın Melbourne Üniversitesinden bilim adamları, Paris İklim Anlaşması'nda 1,5 derece olarak öngörülen ortalama küresel sıcaklık artışı eşiğinin, Onyıllar Arası Pasifik Dalgalanması (IPO) adı verilen okyanus-iklim örüntüsü ... Devamını Oku

‘İlk Kez Karşılaşılan’ Albino Orangutan Korumaya Alındı

Dora Dalyanoğlu- 3 Mayıs 2017 0

Endonezya'da çok ender görülen bir albino orangutan kurtarıldıktan sonra korumaya alındı. Beyaz saçlı ve mavi gözlü olan dişi orangutanın, kurtarıldığı sırada, Borneo adasındaki ücra bir ... Devamını Oku

Yer Altı Su Kaynakları Hızla Tükeniyor

Dora Dalyanoğlu- 14 Nisan 2017 0

Bilim adamları, küresel gıda ticaretinin dünyanın birçok bölgesinde yer altı su kaynaklarını olağan yenilenme hızının ötesinde tükettiği uyarısında bulundu. "Nature" dergisinde yayımlanan araştırmada, dünya genelinde ... Devamını Oku

Kambur Balinalara Kamera

Dora Dalyanoğlu- 13 Nisan 2017 0

Bilim insanları, tehdit altındaki türlerden kambur balinaların beslenme alışkanlıklarını öğrenip korunmaları için gerekli planları yapmak üzere balinalara kamera taktı. Dünya Doğal Yaşam Örgütü'nün Avustralya şubesinin ... Devamını Oku

HavacılıkKEŞFET

Milli Savaş Uçağında Yol Haritası

Dora Dalyanoğlu- 10 Ocak 2018 0

Ürün ve teknoloji geliştirme ağırlığıyla Türkiye’nin en büyük ve zorlu Ar-Ge projesi olan Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi, bu yıl imzalanacak sözleşmeler doğrultusunda yol alacak. ... Devamını Oku

TÜBİTAK’ın Kanatlı Güdüm Kiti Göreve Hazır

Dora Dalyanoğlu- 14 Nisan 2017 0

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) Savunma Sanayii Araştırma ve Geliştirme Enstitüsü (SAGE) tarafından geliştirilen söz konusu ... Devamını Oku

Uçaklara Türbülans Uyarısı Yapacak Uydu Fırlatıldı

Dora Dalyanoğlu- 28 Kasım 2016 0

ABD Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi'nden (NOAA) yapılan açıklamaya göre, daha hızlı türbülans alarmı vermesi beklenen uydu, bulut dalgalarının daha net görüntülerini yayınlayacak. Açıklamada, GOES-R (Sabit Harekât Çevre ... Devamını Oku

Gökyüzü Tutkunları Karain Fly-In’de Buluştu

Dora Dalyanoğlu- 27 Eylül 2016 0

TÜRK Hava Kurumu (THK) ile Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) işbirliğiyle düzenlenen Uluslararası Karain Fly-In Festivali, akrobasi uçuşu ve tanıtım turları eşliğinde gerçekleşti. Karain Meydanı ... Devamını Oku