Haberler

NASA 1 Milyar Dolarlık Buzul İnceleme Uydusu Fırlattı

Dora Dalyanoğlu- 17 Eylül 2018 0

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi NASA, kutuplardaki buzul değişimlerini incelemek amacıyla uzaya 1 milyar dolarlık uydu fırlattı. NASA, Amerika'nın en başarılı roketlerinden biri olarak bilinen ... Devamını Oku

NASA 1 Milyar Dolarlık Buzul İnceleme Uydusu Fırlattı

Mars’ta Su Bulundu

Uzay Keskin- 26 Temmuz 2018 1

Mars'ta buzların altında 20 kilometre çapında bir göl olduğu tespit edildi. Açıklamayı yapan İtalyan Uzay Ajansı bilim adamı Enrico Flamini "Orada su var, hiç şüphemiz ... Read More

Satürn’ün Uydusu Enseladus’ta Yaşam İhtimali Arttı

Dora Dalyanoğlu- 23 Temmuz 2018 0

Bilim insanları Satürn'ün altıncı en büyük uydusu olan Enseladus'ta kompleks karbon bazlı moleküller buldu. Bu yapılara daha önce yalnızca Dünya'da ve bazı meteorlarda rastlanmıştı. Moleküllerin, ... Read More

Plüton’da Donmuş Metan Kumulları Keşfedildi

Dora Dalyanoğlu- 23 Temmuz 2018 0

Bilim insanları Plüton gazegeninde donmuş metandan oluşan kum tepecikleri keşfetti. ABD Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) görüntüleri, bu gezegenin yüzeyinde sanılandan çok daha çeşitli ve ... Read More

İskoçya’da Uzay Üssü Kurulacak

Dora Dalyanoğlu- 23 Temmuz 2018 0

İskoçya’nın kuzeyindeki Sutherland bölgesinde uzay üssü kurulacak. İngiltere Uzay Ajansının (UK Space Agency) resmi internet sitesinden yapılan açıklamada, Sutherland'daki The A'Mhoine yarımadasında bir uzay üssü ... Read More

Juno Jüpiter’in Uydularından İo’da Yanardağ Olduğunu Saptadı

Dora Dalyanoğlu- 23 Temmuz 2018 0

NASA'dan yapılan açıklamada, Jüpiter'in sırlarını araştırmak üzere gönderilen Juno uzay aracının, İo'nun güney kutbunda yeni bir ısı kaynağı saptadığı, bunun da muhtemel bir volkan olduğu ... Read More

Genel BilgilerKEŞFET

Kaliforniyum Nedir?

Dora Dalyanoğlu- 19 Mart 2018 0

Kaliforniyum, sembolü Cf ve atom numarası 98 olan radyoaktif metalik bir kimyasal elementtir. İlk kez Şubat 1950'de Kaliforniya Üniversitesi, Berkeley'deki laboratuvarda küriyumun alfa parçacıkları (helyum iyonları) ile bombardıman edilmesiyle üretildi. Aktinit serisinin dokuzuncu üyesi ve sentezlenen altıncı uranyum ötesi elementtir. ... Devamını Oku

Kaliforniyum Nedir?

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018 0

Vladimir Mihailoviç Komarov (Rusça: Владимир Михайлович Комаров) (16 Mart 1927 Moskova - 24 Nisan 1967 Orenburg yakınları), Sovyetkozmonotu, bir uzay uçuşunda hayatını kaybeden ilk insan. 1960'ta uzaya gidecek ilk kozmonot grubuna ... Devamını Oku

Bir Uzay Uçuşu Sırasında Hayatını Kaybeden İlk İnsan: Vladimir Komarov

Dora Dalyanoğlu- 14 Mart 2018 0

X-15 A, çok yüksek irtifalarda faaliyette bulunacak yetenekte, pilotlu, roket güçlü, hipersonik araştırma aracıdır. Bu araç; B-52 Stratofortress uçağından havada fırlatılır ve iniş yerine sevkedilir.Hızı yaklaşık olarak mach 6.7 dir (7200 km/s civarında). NASA, Birleşik ... Devamını Oku

Sahte Astronot: Halil Kayıkcı

Uzay.org- 22 Şubat 2017 8

Son birkaç yıldır, İstanbul Teknik Üniversitesi’ndeki (İTÜ) bir lisans öğrencisi, Halil Kayıkcı, kendisini astronot olarak tanıtıp çeşitli okullarda, programlarda konuşmalar vermekte, bazı televizyon programlarında NASA ... Devamını Oku

Uzaya Giden İlk Türk Yalanı

Dora Dalyanoğlu- 22 Aralık 2016 2

Ülkemizin uzay alanında öncü ülkelere göre oldukça geri bir konumda olduğu bilinen bir gerçek. Uzaya insan göndermek konusuna gelince uzaya kendi imkanlarıyla insan gönderen ülkeler şu ... Devamını Oku

Kavuşumlar

Dora Dalyanoğlu- 5 Ekim 2016 0

Kavuşum, gökbilimde bir gözlem noktasından bakıldığında iki ya da daha çok sayıda gök cisminin gökyüzünde birbirlerine yakın konuma gelmesi. Yaygın uygulamada bu sözcük, Yer'den bakıldığında, Güneş'in uydusu olan bir ... Devamını Oku

Kozmik Mikrodalga Arka Plan Işıması

Dora Dalyanoğlu- 26 Mart 2016 0

WMAP'in göndermiş olduğu Kozmik Arka plan Işıması resmi. Kozmik mikrodalga arka plan ışıması (kısaca: fon ışıması veya fon radyasyonu) 1964 yılında keşfedilen bütün evreni dolduran bir elektromanyetik dalga biçimidir. 2.725 kelvin sıcaklığındaki siyah nesnenin termal ışınımına tekabül ... Devamını Oku

Uzay’a Giden Köpekler

Uzay Keskin- 1 Şubat 2016 0

Rusya uzaya insan göndermeden önce pek çok test gerçekleşmiştir. Bunlardan bazılarında insan boyutunda mankenler kullanılmış, bazılarında ise köpekler test araçlarında görev almışlardır. Fotoğrafta gördüğünüz uzay ... Devamını Oku

BilimKEŞFET

Dünyanın En Dayanıklı Canlısı: Su ayısı

Dora Dalyanoğlu- 17 Mart 2018 0

Tardigrad ya da daha yaygın olan ismiyle su ayısı, sekiz bacaklı mikroskobik bir canlı olabilir. Ancak belki de dünyanın en dayanıklı canlı türleri arasında bulunuyorlar. ... Devamını Oku

Küresel Isınmada Azami Eşik 2026’ya Kadar Aşılabilir

Dora Dalyanoğlu- 21 Mayıs 2017 0

Avustralya'nın Melbourne Üniversitesinden bilim adamları, Paris İklim Anlaşması'nda 1,5 derece olarak öngörülen ortalama küresel sıcaklık artışı eşiğinin, Onyıllar Arası Pasifik Dalgalanması (IPO) adı verilen okyanus-iklim örüntüsü ... Devamını Oku

‘İlk Kez Karşılaşılan’ Albino Orangutan Korumaya Alındı

Dora Dalyanoğlu- 3 Mayıs 2017 0

Endonezya'da çok ender görülen bir albino orangutan kurtarıldıktan sonra korumaya alındı. Beyaz saçlı ve mavi gözlü olan dişi orangutanın, kurtarıldığı sırada, Borneo adasındaki ücra bir ... Devamını Oku

Yer Altı Su Kaynakları Hızla Tükeniyor

Dora Dalyanoğlu- 14 Nisan 2017 0

Bilim adamları, küresel gıda ticaretinin dünyanın birçok bölgesinde yer altı su kaynaklarını olağan yenilenme hızının ötesinde tükettiği uyarısında bulundu. "Nature" dergisinde yayımlanan araştırmada, dünya genelinde ... Devamını Oku

Kambur Balinalara Kamera

Dora Dalyanoğlu- 13 Nisan 2017 0

Bilim insanları, tehdit altındaki türlerden kambur balinaların beslenme alışkanlıklarını öğrenip korunmaları için gerekli planları yapmak üzere balinalara kamera taktı. Dünya Doğal Yaşam Örgütü'nün Avustralya şubesinin ... Devamını Oku

HavacılıkKEŞFET

Havayolu Yolcu Sayısı 8 Ayda 143 Milyonu Aştı

Dora Dalyanoğlu- 7 Eylül 2018 0

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, ağustos ayına ilişkin havayolu, uçak yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Buna göre, ağustosta havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak sayısı, ... Devamını Oku

Çin’in En Büyük Havayolu Şirketi Türkiye Seferlerine Yeniden Başlıyor

Dora Dalyanoğlu- 7 Eylül 2018 0

Türkiye Otelciler Birliğinin (TÜROB) girişimiyle başlatılan Çinli havayollarının Türkiye’ye yeniden sefer düzenlenmesi yönündeki girişimler, Çin'in en büyük havayolu şirketi China Southern'in Türkiye'ye dönme kararını resmen ... Devamını Oku

11 Yılda 15 Milyondan Fazla Uçak Türk Semalarını Kullandı

Dora Dalyanoğlu- 7 Eylül 2018 0

AA muhabirinin Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü resmi internet sitesinden derlediği bilgilere göre, "hava aracının ülke hava sahasını, herhangi bir yere inmeksizin katetmesi" ... Devamını Oku

New York JFK Havalimanında Hastalık Paniği

Dora Dalyanoğlu- 7 Eylül 2018 0

Dubai-New York seferini yapan Emirates Havayolları'na ait uçak, sorunsuz şekilde ABD'nin New York eyaletindeki John F. Kennedy (JFK) Havalimanına iniş yaptı. Uçağın pilotu, 2 erkek ... Devamını Oku